روشهاي بهینه سازي سايتهاي اينترنتي

روشهاي بهینه سازي سايتهاي اينترنتي

مقاله کامل درباره روشهاي بهینه سازي سايتهاي اينترنتي





 مقاله کامل درباره روشهاي بهینه سازي سايتهاي اينترنتي




در ذيل 10 روشهاي بهینه سازي سايتهاي اينترنتي بهبود بازده سايت توضيح داده شده‌است:





1. اگر نامه هاي الكترونيكي خوانده يا جواب داده نمي‌شوند، اجازه ندهيد برايتان هيچ نامه‌اي فرستاده شود. سعي كنيد آدرسها را بررسي كنيد تا معلوم شود آيا نامه براي كسي در شركت ارسال شده و نياز به جواب دادن دارد يا نه. اگر نمي‌توانيد به نامه‌هاي الكترونيكي جواب دهيد امكانات مكاتبه را در صفحات خود كم كنيد.






2. اگر مشتريان نياز به تماس دارند ارتباط مستقيم به وجود بياوريد. به عبارت ديگر وقتي كسي از سايت شما استفاده مي‌كند بايد بتواند با يك شخص واقعي صحبت كند.
3. اگر كالاهايتان را از طريق اينترنت مي‌فروشيد، تا آنجايي كه امكان دارد از روال‌هاي طولاني براي سفارشات خودداري كنيد. در ابتدا به خريدار يك توضيح مختصري در مورد فرآيند سفارش داده و در پايان هر صفحه توضيحي براي قدم بعدي بدهيد و نشان دهيد كه تا كجا پيش رفته است.






4. چقدر طول مي‌كشد تا سرويس‌دهنده وب شما دوباره به راه بيفتد؟ وقتي كه كامپيوتر قفل مي‌كند به چه طريقي سرور به راه مي‌افتد؟ آيا خودكار يا با دخالت يك كاربر است؟ اگر خودكار نيست چقدر طول مي كشد؟ اگر جواب سؤال آخر شما را راضي نمي‌كند، بايد تصميم درستي درباره آن بگيريد.






5. وقت مشتريان خود را نگيريد. اگر هر كسي كه وارد سايت شركت شما مي شود مجبور شود به يك آگهي تجاري نگاه كند، مي‌توانيد از طراح سايت خود بپرسيد چرا مشترياني كه با شركت شما آشنايي دارند بايد قبل از آن كه كار اصلي خود را انجام دهند آگهي مذكور را نگاه كنند. به عبارت ديگر اين كار مي‌تواند وقت‌گير باشد و حوصله مشترهاي قديمي را سر ببرد.






6. اجازه دهيد مشتري‌ها از اطلاعات سايت شما استفاده كنند. بيشتر سايت‌هايي كه از كدهاي HTML استفاده مي‌كنند، باعث مي‌شوند استفاده‌كننده نتواند اطلاعات فني را كپي كند.
گر چه عمل مثبتي به نظر مي‌رسد ولي در واقع اين امر نارضايتي استفاده‌كنندگان را افزايش مي‌دهد. بعضي از مشتريان كه فكر خريد از شما را دارند ممكن است بخواهند اطلاعات درج شده در سايت شما را وارد گزارش كاري خود كنند.
شايد برايشان مقدور نباشد چند صفحه از اطلاعات اجناس شما را در گزارشهاي خود دوباره تايپ كنند.
بنابراين سوال اين جا است كه چرا كارشان را مشكل مي‌كنيد.






7. به مشتريان توضيح دهيد چرا آدرس نامه الكترونيكي آنها را مي‌خواهيد. نامه الكترونيكي روش مفيد و ارزاني براي تماس با مشتريان است. ولي انتظار نداشته باشيد بدون توضيح، هر كسي آدرس نامه الكترونيكي خود را به شما بدهد. توضيح دهيد كه اطلاعات شركت شما در چه فواصلي فرستاده مي‌شود و آنها به راحتي مي‌توانند آدرس خود را حذف كنند و نمونه اي از اطلاعاتي را كه براي آنها مي‌فرستيد، نشان دهيد.






8. اگر نيرو استخدام مي‌كنيد در مورد شغل و حقوق توضيح دهيد. وقتي اطلاعات كاملي در مورد استخدام در شركت خود فراهم كنيد باعث جذب كارمندان و متخصصان بيشتري مي‌شود.






9. مطمئن شويد هميشه صفحه اصلي شركت لااقل اطلاعات جديد داشته باشد. ا ين عمل باعث مي‌شود كه استفاده‌كنندگان يا مشتريان سايت شركت بر اين عقيده باشند كه اطلاعات سايت بهترين طريقه دريافت اخبار جديد از توليدات يا خدمات شركت شما است. در ضمن باعث مي‌شود به طور مرتب در طول زمان از سايت شركت شما استفاده كنند.






10- در صفحه جست‌وجو ( Search page ) سعي كنيد از چندين روش جست‌وجو استفاده كنيد. موتورهاي كاوش خوب به مشتري كمك مي‌كنند كه اطلاعات مورد نظر خود را سريعاً پيدا كند، در نتيجه باعث فروش بيشتر مي‌شود.


نظرات کاربران

نویسنده نظر : کيخسرو شهربانو - 1398/6/8 (3:19)
سلام استاد خدا خيرتون بده مهندس عزيز واقعا لازم داشتم
 
پاسخ پشتیبانی یکتا فایل
سلام خواهش ميکنيم
 
نویسنده نظر : منيژه شيلا - 1398/7/14 (6:18)
دانلود کردم فوق العاده هستيد ممنون از سايت خوبتون
 
پاسخ پشتیبانی یکتا فایل
با سلام لطف مي کنيد
 
نویسنده نظر : مشکين‌دخت شهره - 1398/7/6 (6:24)
خيلي عالي، ممنون از زحمات بي‌نظير
 
پاسخ پشتیبانی یکتا فایل
سلام خواهش ميکنيم
 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید